У адпаведнасці з планам работы Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь на 2025 год 13 жніўня 2025 г.адбыўся рэспубліканскі семінар-нарада «перспектывы развіцця дашкольнай, агульнай сярэдняй і спецыяльнай адукацыі ў 2025/2026 навучальным годзе».
Мерапрыемствы рэспубліканскага семінара праводзіліся па трох напрамках:
- Вопыт работы ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі-удзел прынялі прадстаўнікі галоўнага ўпраўлення адукацыі (па адукацыі) аблвыканкамаў, абласнога (Мінскага гарадскога) інстытутаў развіцця адукацыі, кіраўнікі ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі.
У рамках секцыі адбылася сустрэча з Міністрам адукацыі, разгледжаны пытанні, якія датычацца асноўных тэндэнцый развіцця агульнай сярэдняй адукацыі ў 2025/2026 навучальным годзе, самакантролю за забеспячэннем якасці адукацыі, нарматыўнага прававога, навукова-метадычнага і арганізацыйна-кіраўніцкага суправаджэння вывучэння якасці адукацыі, прадстаўлены вопыт работы ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі г.Мінска.
- Асноўныя аспекты функцыянавання ўстаноў дашкольнай, агульнай сярэдняй і спецыяльнай адукацыі ў 2025/2026 навучальным годзе – удзел у рабоце секцыі прынялі педагагічныя работнікі абласных (Мінскага гарадскога) інстытутаў развіцця адукацыі, раённых (гарадскіх) вучэбна-метадычных кабінетаў, цэнтраў карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі.
На базе ДУА “Акадэмія адукацыі «была прадугледжана работа секцый:» Дашкольная адукацыя”, “Пачатковая школа”, “Выхаваўчая работа”, “Спецыяльная адукацыя”, “Агульная сярэдняя адукацыя. Навучальныя прадметы прыродазнаўчанавуковага і матэматычнага цыклаў”, “Агульная сярэдняя адукацыя. Вучэбныя прадметы сацыяльна-гуманітарнага цыкла”, “Падрыхтоўка і правядзенне рэспубліканскага конкурсу “Настаўнік года Рэспублікі Беларусь – 2026”. У рамках работы падрабязна разгледжаны перспектывы развіцця дашкольнай, агульнай сярэдняй і спецыяльнай адукацыі ў 2025/2026 навучальным годзе: асаблівасці рэалізацыі зместу вучэбных праграм па кожным з напрамкаў, асаблівасці метадычнай работы з педагогамі, арганізацыя і парадак правядзення рэспубліканскага конкурсу прафесійнага майстэрства педагагічных работнікаў “Настаўнік года Рэспублікі Беларусь” у 2025/2026 навучальным годзе, пытанні нарматыўнага прававога, навукова-метадычнага і вучэбна-метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу, выкарыстання тэхналогій штучнага інтэлекту ў адукацыйным працэсе і інш.
- Рэалізацыя зместу абноўленай вучэбнай праграмы па вучэбным прадмеце “Фізічная культура і Здароўе” у 2025/2026 навучальным годзе – удзел прынялі настаўнікі фізічнай культуры і здароўя ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі, спецыялісты раённых (гарадскіх) вучэбна-метадычных кабінетаў, цэнтраў фізічнага выхавання навучэнцаў і студэнтаў, прадстаўнікі абласных (Мінскага гарадскога) інстытутаў развіцця адукацыі) і абласных (Мінскага гарадскога) цэнтраў фізічнага выхавання навучэнцаў і студэнтаў.
У ходзе пасяджэння растлумачаны пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу пры вывучэнні вучэбнага прадмета “Фізічная культура і Здароўе” у новым навучальным годзе з улікам змянення колькасці вучэбных заняткаў у тыдзень і ўнясення змяненняў у вучэбную праграму. У практычнай частцы трэнеры Рэспубліканскага цэнтра алімпійскай падрыхтоўкі па гімнастычных відах спорту і настаўнікі прадэманстравалі фрагменты вучэбных заняткаў па гімнастыцы, акрабатыцы, спартыўных гульнях з улікам змяненняў, унесеных у вучэбную праграму па вучэбнай праграме “Фізічная культура і Здароўе”.
Мерапрыемства атрымалася змястоўным, удзельнікі атрымалі актуальную інфармацыю напярэдадні новага навучальнага года.
Маліноўская Святлана Сяргееўна, метадыст аддзела сацыяльна-гуманітарных дысцыплін установы адукацыі “МДАІРА”, 24 53 06













